Adimen anitzeko tailerrak
Ikastetxeei eskaintzen zaien tailer bakoitzean, batez ere adimen bat landuko da. Gure baliabiderik preziatuena, adimen anitzak estimulatzeko, Urdaibaiko Biosferaren Erreserbaren erdian dagoen ingurune naturala izango da.
Tailerrak naturan. Berarekin harremanetan ikastea
ZALDIZ IBILTZEA
Jarduera erregina da, eta, gainera, ADIMEN ZINETIKOA garatzen laguntzen digu. Horrela zaldiekin harremanak izatea GEHIEN GUSTATZEN ZAIENA DA.
BARATZA
Haurrek, taldeka, baratze-lanak egingo dituzte, zereginetan txandakatuz, guztiek esperientzia berdinak egin ditzaten. Pertsona arteko adimena lortzeko era paregabekoa.
LORAGINTZA
Tailer honen bidez, loreen eta landareen mundua erakutsi nahi zaio haurrari, baserriaren esparruan duten funtzioa ezagutu eta espezieak, behar dituzten zainketak eta garapena ikusi. Oso aproposa ba Pertsona baitako adimena lantzeko.
ESKULANGINTZA EDO ARTISAUTZA
Era askotako jarduerak egiten dira lantegi honetan: saskigintza, artilea, makramea, zumetza, arto-hostoekin eta mazorkekin egindako lanak, argizarizko kandelak, paper-orea… eta zur- lanketa nagusienak. Hemen ikus-espaziala adimena eta psikomotrizitate xehea lantzen da bereziki
JANARIEN ERALDAKETA
Tailer honetan, haurrek baratzean, landetxean eta natur ingurunean lortutako produktuak manipulatzen dituzte, eta, hala, haurrek berek bildutako lehengaietatik abiatuta, gero kontsumitzeko elikagaiak prestatzen dituzte: ogia, esnekiak, gozokiak… Tailer honetan adimen logiko-matematikoa lantzen dugu: neurriak, bolumenak eta dentsitateak lantzen
EKOLOGIA TAILERRA
Ekosistemak aztertzen ditu. Baratzen horretarako ibilbideak erabiltzen ditugu, eta ADIMEN NATURALISTA garatzeko tresna izango dira. Aldez aurretik beren balio didaktikoaren arabera aztertu eta prestatu diren ibilbideak dira.
ONDDOAK
Baratze inguruan ibiltzean, erraza da hainbat motatako onddoak aurkitzea, han aurkitzen baitute habitat naturala, tenperatura- eta hezetasun-baldintzak direla eta. Onddoak oso izaki bizidun bereziak dira eta funtsezko lana egiten dute garatzen diren ekosistemaren orekarako. Mota guztiak ezagutuko ditugu, sinbiosiak, eta harrapari bihurtzea saihestearen garrantzia ezagutuko dugu, balio gastronomikoa baitute.
EKONOMIA ZIRKULARRA
baserri batean, ekonomia zirkularra zer den oso argi dugu, autohornikuntza-erregimen bat izan ohi baitute. Erraz ikus dezakegu zazpi R-ak zer direla: hausnartu, baztertu, murriztu, berrerabili, konpondu, birziklatu eta berreskuratu. Bizitzaren zikloa da. Eta aurkikuntza horrek neurrigabeko kontsumoa saihestera eta hori saihesteko eta planetaren jasangarritasunari laguntzeko bideak aurkitzera eraman gaitzake.
ETA JAKINA, AISIALDIA
Eguneko denbora librea hiru zatitan banatzen da:
- 11:00etatik 11:30era
- 14:00etatik 15:00etara
- 16:30etik 17:00etara (askaria)
Tailerrak amaitu eta afaldu ondoren, Baratzeko Astiko zuzendaria uneoro egongo da haurrekin gauerako jardueraren bat prestatu edo antolatzeko. Etortzen diren irakasleekin erabakiko du zein ordutan emango zaien Kola Kaoa eta ohera joateko ordua.
Gaueko aisialdirako, gela edo ludoteka dugu, guztiz hornitua, telebista, bideoa, musika aparatua, eskolako materiala, mahai-jokoak, liburuak eta abar dituena. Honako hauek egiteko oinarria izango da:
- Txapelketak eta lehiaketak
- Jaia-diskoteka
- Zinema saioa eta Jokoak
Eguraldiak laguntzen badu, Baratzeko kanpoko aisia-eremu guztiek gauez argiztatzen dute, aire zabalean jolastu ahal izateko, nahi badute ohera joan arte.